Uwaga! Najbliższy dyżur
w poniedziałek 24 lipca w godz. 9.00-10.00, sala 209
SEMINARIUM LICENCJACKIE
TEKSTY
NA 7 XI
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. VI – “El espacio”
Alfonso Palazón Meseguer, Lenguaje audiovisual,
Cap. 3 – “El espacio cinematográfico”
Proszę obejrzeć film krótkometrażowy La guerra
(dostępny np. na
stronie https://www.youtube.com/watch?v=0nHjFK0zVsg)
TEKSTY NA 14 XI
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. IV – “El NARRADOR”
Omówimy
też zaległy tekst Alfonso Palazón Meseguer, Lenguaje audiovisual, Cap. 3 – “El espacio
cinematográfico”
spróbujemy przeanalizować przestrzeń w filmie krótkometrażowym La guerra (dostępny
np. na stronie https://www.youtube.com/watch?v=0nHjFK0zVsg)
TEKSTY NA 28 XI
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. IV – “El NARRADOR” – ciąg dalszy
Marco Denevi, Descenso a los
infiernos de la imaginación
Antonio Di Benedetto, El
Abandono y la Pasividad
Alfonso Palazón Meseguer, Lenguaje audiovisual, Cap. 5 – “El
montaje”
Proszę obejrzeć film krótkometrażowy El punto
ciego (dostępny
np. na stronie https://www.youtube.com/watch?v=t72M1CCMK_E)
TEKSTY NA 5 XII
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. V – “El TIEMPO NARRATIVO”
Alejo Carpentier, Viaje a la semilla
Alejo Carpentier, Semejante a la
noche
Omówimy
też zaległy tekst Alfonso Palazón Meseguer, Lenguaje audiovisual, Cap. 5 – “El
montaje”
spróbujemy przeanalizować przestrzeń w filmie krótkometrażowym El punto ciego (dostępny np. na stronie https://www.youtube.com/watch?v=t72M1CCMK_E)
TEKSTY NA 12 XII
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. V – “El TIEMPO NARRATIVO”
Alejo Carpentier, Viaje a la semilla
Alejo Carpentier, Semejante a la
noche
Alfonso Palazón Meseguer, Lenguaje audiovisual,
Cap. 4 – “El tiempo del cine”
Proszę obejrzeć film krótkometrażowy La ruta natural (dostępny np. na stronie https://www.youtube.com/watch?v=JtykW5VtUWs)
TEKSTY NA 19 XII
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. III – “EL PERSONAJE”
José María
Arguedas, Warma kuyay
TEKSTY NA 9 I
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. II – “LA DESCRIPCIÓN DE LOS ACONTECIMIENTOS”
Proszę obejrzeć film krótkometrażowy Carne
de neón (dostępny
np. na stronie http://www.dailymotion.com/video/xg1tv7_carne-de-neon_shortfilms)
TEKSTY
NA 16 I
Zajęcia rozpoczniemy od analizy filmu krótkometrażowego Carne de neón (dostępnego np. na stronie http://www.dailymotion.com/video/xg1tv7_carne-de-neon_shortfilms)
ANTONIO
GARRIDO DOMÍNGUEZ, EL TEXTO NARRATIVO, Cap. VII – “EL DISCURSO NARRATIVO”
Ricardo Piglia, La caja de vidrio
TEKSTY NA 23 I
Zajęcia rozpoczniemy od analizy filmu krótkometrażowego Carne de neón (dostępnego np. na stronie http://www.dailymotion.com/video/xg1tv7_carne-de-neon_shortfilms),
proszę przypomnieć sobie teksty Alfonso Palazón
Meseguer, Lenguaje
audiovisual, Cap. 1 – “La imagen
y la realidad”, Cap. 2 – “La imagen
cinematográfica” (mieliśmy je omawiać dwa tygodnie temu)
Poza
tym proszę przeczytać opowiadanie: José Marii Arguedasa La agonía de Rasu-Ñiti i przygotować się do analizy
wszystkich omawianych aspektów (narrador, personaje, tiempo, espacio, descripción de los acontecimientos, discurso narrativo)
ZALICZENIE PIERWSZEGO SEMESTRU
Warunkiem
zaliczenia pierwszego semestru jest przygotowanie pracy semestralnej, której
przeredagowane obszerne fragmenty w zamierzeniu mają stać się częścią pracy
licencjackiej. Praca zaliczeniowa powinna zawierać analizę następujących
elementów utworu, wybranego jako przedmiot pracy licencjackiej:
- el narrador
- el personaje
- el tiempo
- el espacio
- la descripción de los acontecimientos
- el discurso narrativo
Termin
złożenia pracy: 19 lutego.
Analiza
powinna prowadzić do krótkiej interpretacji całego utworu.
Minimalna
objętość pracy to 25 000 znaków (ze spacjami).
Formatowanie,
cytowania i bibliografia zgodnie z zasadami naszego czasopisma „Itinerarios”, podanymi na stronie http://itinerarios.uw.edu.pl/normas-de-edicion/
El texto narrativo – cała książka, jako podstawa analizy.
W
wypadku analizy filmów, należy uwzględnić najważniejsze elementy języka
filmowego w oparciu o teksty:
-
Alfonso Palazón
Meseguer, El lenguaje audiovisual, Acento Editorial,
Madrid 1995
-
Jacques Aumont, Michel Marie, Analiza
filmu, PWN, Warszawa 2013
- Jerzy Wójcik, „Podstawowe elementy języka filmu”, [w:] Film i audiowizualność w kulturze. Zagadnienia i wybór tekstów. Cz. II. Film w kulturze, opracowanie J. Bocheńska, I. Kurz, S. Kuśmierczyk, IKP WP UW, Warszawa 2002 (wojcik.pdf
Henryk Markiewicz, "O
inspiracji semantycznej utworów literackich"